NY BLOGGPORTAL

För er som inte har sett att jag flyttat min blogg så skriver jag även ett inlägg om det här. Klicka HÄR för att komma dit!

Bayside 36

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Linne - Bikbok // Shorts - Zara // Smycken - Nelly.com, H&M, poshtattoos // Skor - Nelly.com // Väska - modevaskor@instagram // Hatt - Zara

short dress

 
 
 
Klänning - Nelly.com // Väska - modevaskor@instagram

outfit 5

 
 
 
 
 
Linne - Gina Tricot // Shorts - Bubbleroom // Smycken - H&M, Nelly.com, poshtattoos

summer days

 
 
 
 
 
 
 
Klänning - Nelly.com // Väska - modevaskor@instagram // Smycken - H&M, poshtattoos // Skor - Zara

Whatever

 
 
 
 
 
 
Topp - HÄR // Shorts - Hollister // Skjorta - H&M // Väska - Modevaskor@instagram - Skor - HÄR // Halsband - Nelly.com

zebra pattern

 
 
 
 
 
 
 
Bikini topp - HÄR // Blus - Zara // Shorts - Bubbleroom // Skor - Jennie-Ellen // Smycken - H&M/Nelly/Fyndiq

crochet

 
 
 
 
 
 
 
 
Klänning - Chicy.se // Väska - Triangl // Skor - Jennie-Ellen // Skärp - Hollister

The Bag

 
Det är väldigt många som frågar mig vart jag har köpt denna väskan, dels på bloggen och ute rent allmänt. Så jag tänkte att jag skulle skriva lite om den. Den första frågan jag brukar få är "Vart har du köpt den?" Jag beställde den faktiskt från instagram, vilket låter lite konstigt, det var också det för mig när jag skulle beställa den. I alla fall så beställde jag den från ett instagramkonto som heter "modevaskor". Den andra frågan jag brukar få är "Är den äkta?" för det är många som tycker det. Men nej, den är inte det. Det är dock äkta skin och är en A-kopia som det kallas för, vilket gjorde att den blev värd att köpa. Jag köpte den för 900 kr.
 
Jag funderade väldigt länge på om jag verkligen skulle våga beställa från instagram. Men jag kollade runt på kontot lite och bestämde mig för att chansa, för de verkade seriösa. Jag skickade iväg ett mejl till den angivna mejladressen på vilken väska, färg och så vidare som jag ville ha och min adress. Sedan svarade dom. Jag betalade och dom skulle skicka väskan. Jag kommer ihåg att det tog väldigt lång tid, vilket var förståeligt när jag fick den, för den hade skickats direkt från Kina, där den blivit tillverkad då.
 
Jag är supernöjd med väskan. Det är den som åker på om jag inte behöver så mycket med mig, följer med i resväskan om jag endast får plats med en väska till resan och sen får man inte glömma att den är väldigt snygg att ha stående som dekoration i rummet. Det ända som jag börjat märka är att guldet har börjat gå bort lite på tofsen längst ner, men det är ingenting som är så synligt så det är inget problem just nu.

California Coral

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bikini - Triangl // Hand chain - HÄR // Body chain - Bubbleroom

Ankle wrap mule

 
 
 
 
 
 
 
Topp - Bubbleroom // Shorts - Zara // Skor - HÄR // Väska - modevaskor@instagram

Bikini love

 
 
 
 
Man kanske märker vilka mina favorit mönster och färger är? haha. Bikinisarna kommer blandat från Nelly, Triangl, Victorias Secret, Undiez och Gina Tricot. Min favorit denna sommaren är just nu den oranga zebra/mönstrade från Nelly. Jag älskar mönstrena på den! ♡ Vad har ni för favorit bikinis just nu? ;-D

Midsummer

 
 
 
 
Playsuit - White fox botique // Skor - River Island // Väska - modevaskor@instagram // Diadem - Glitter

Playsuits

Några veckor innan jag åkte utomlands så beställde jag 2 stycken playsuits och jag kan inte ens beskriva hur mycket jag tycker om dom. Jag är inte jättelång vilket betyder att dessa typer av klädesplagg kan bli väldigt långa på mig, men jag blev så glad första gången jag provade dessa då dom satt perfekt! Dessa kommer från White Fox Boutique och den helt vita går även att beställa från Chicy.se om man inte vill beställda från Australien som denna webbutik finns. MEN, jag kommer verkligen beställa mer härifrån eftersom jag blev så nöjd! ♡
 
 
 
 
 

Milano streets

 
 
 
Bralette - Chicy.se // Kimono - Hollister // Shorts - Hollister // Skor - River Island HÄR // Väska - Modevaskor@instagram // Solisar - Glitter

Diamond shoes

 
 
 
Favorit skor från River Island. Dessa har funnits på nelly, vet inte om de fortfarande gör det men beställde hem dessa från River Islands egna hemsida! Jag tyckte det var väldigt svårt att bestämma storlek eftersom jag aldrig beställt skor därifrån så tänkte att jag kunde skriva lite om det. Jag har i vanliga fall storlek 36 när jag köper skor i Sverige, kan hända att jag måste gå upp en storlek men det är väldigt sällan. Jag tog en storlek UK 4 som enligt hemsidan motsvarar en EU 37 eftersom jag har storlek UK 4 så beställde jag den även fast det var en 37:a. De passade perfekt! :-) Mina fötter är även runt 23–24 cm om det är någon som skulle undra! Dessa skorna kommer användas flitigt i sommar ♡

Glad midsommar!

Hejsan, jag ville önska er alla en glad midsommar! :-) Idag kom vi fram till Gran Canaria och igår var vi i Italien Milano så jag är så fruktansvärt trött. Jag har sovit 3–4 timmar i 3 dygt nu så har inte orkat uppdatera på bloggen än och är supertrött, ska försöka sova länge inatt så förhoppningsvis kommer inlägg upp imorgon. Dock har vi lite problem med vårt internet så måste gå ner till receptionen för att få internet men på måndag ska det finnas tillgängligt i vårt rum :-D Då blir det enklare för mig att uppdatera och allt ♡
 
Som sagt, glad midsommar! Hörde att det varit regnit i Sverige men hoppas att det blev bra ändå, här har det nästan varit lite för varmt, puss!
 

Hi gran canaria

Hejsan! Nu är vi framme på hotellet på Gran Canaria. Vi har inget internet på rummet och det är jättesegt nere i receptionen, så det blir nog inte så mycket bloggande de första dagarna. Jag vet inte riktigt när vi får internet än men jag uppdaterar då! Nu ska vi bada lite ;-D
 
 
 
Utsikten från ett av hotellrummen och från bussen påväg till hotellet, it's amazing, önskar att jag bodde här ♡

Bye bye Milano

God morgon! Idag, suuupertidigt, så lämnar vi Italien och flyger till Gran Canaria ♡ Milano gav inte ett så bra uttryck när det gäller mig. Kan bero på att jag beställde pizza men den var jätteäcklig, haha, förväntade mig att den skulle vara supergod :-( Men annars var det väll mysigt med en dag där, lite mer shopping hade varit roligt men var så himla trött efter flyget så orkade nästan inte göra någonting och vi tappade bort varandra efter ett tag så vi fick gå tillbaka till hotellet istället. Nästa gång så ses vi i Gran Canaria, puss ♡
 
 

Milano arrival

 
 
 
 

I need sleep and semester

 
Jag kan inte ens förklara hur trött jag är just nu, och ont i huvudet har jag också! Nästa vecka har jag 7 prov och inlämningar och allt händer mellan måndagen och onsdagen + att jag ska jobba två dagar. Jag vill inte :-( Vad händer om jag skippar något haha? :-O
 

tumblr


söndag

 
 
 
Linne - White fox boutique // Shorts - Bubbleroom // Skor - Converse // Solisar - Gina Tricot
 
Hejsan, nu är äntligen nationella i matte slut ☆☆☆ Det kändes mycket bättre på provet som vi fick göra om än det första provet som vi fick. Hälften tyckte att det var svårare men som tur var tillhörde jag den andra gruppen som tyckte att det var mycket enklare. Nu är det bara 3 veckor kvar och sen är det sommarlov! :-D Snacka om att det är något som jag behöver just nu. Jag har även bokat ögonfransförlängning den 16 juni då jag åker till Gran Canaria den 18:e för jag hittade ett superbra erbjudande på let's deal hos YK skönhet i malmö vid Caroli. Vi får se hur det blir, jag ser i alla fall fram mot det :-) Men vad är det med vädret egentligen?! Det är juni nästa vecka och det är fortfarande runt 12 grader. Idag var det första gången på länge som det i alla fall var sol och 15 grader, inget att hurra för men ändå haha. Jag har i alla fall super mycket som jag har köpt som det ska ta outfits bilder på. Det stickade linnet som jag har på bilderna är en av de många nya plaggen som jag välkomnat till min garderob ♡

Nationellt prov matte2b

Fan, fan, fan. Nu när jag trodde att matten äntligen var över så måste vi göra om det :-( Jag vill faktiskt egentligen göra om provet, men det är stressen som uppstår när man tränar till det och gör det som är jobbig. Jag har verkligen inte varit en "matte person" detta året för jag är så trött på det, jag orkar bara inte hålla matten uppe längre då jag tycker det är helt konstiga och onödiga saker som vi räknar just nu och som jag aldrig kommer ha användning för. Jag har knappt gått på några lektioner, inte gjort några prov och inte tränat hemma, självklart vill jag göra om nationella då eftersom det inte gick så bra. För er som går i årskurs 2 och har matte2b, hur känner ni för att göra om provet? Jag vill men orkar inte haha. Jag har även hört att alla skolor inte behöver göra det och att det var rektorns beslut. Hur ska jag hinna med alla andra inlämningar och prov?! >:-( Jag trodde jag skulle hinna att börja blogga igen men det får vänta några dagar till! :-( Jag har så mycket nya kläder som jag måste dela med mig av och mycket mer ♡ :-)
 

Skolavslutningsklänningar / student

Flower Print Dess // Cage Skater Dress
 
 

Frukost

 
 
Hejsan! Det var några dagar sen jag gjorde ett blogginlägg. Jag har varit helt död, det har varit ganska mycket i skolan denna veckan och nu efter valborg har jag varit jättetrött och bara kollat på film, haha. Nu är jag på topp igen och idag är det gymmet som gäller ☆
Åt en supergod frukost, receptet kan ni hitta nedan!
 
♡ 2 stora skedar frysta stora blåbär
♡ 1–2 dl kokosmjölk (låg kalorihalt + inget tillsatt socker)
♡ Lime
♡ Granola (inget tillsatt socker)
 
Börja med att mixa blåbären och kokosmjölken tillsammans. Jag mäter aldrig hur mycket jag tar så om den blir alldeles för tjock häll i lite mer kokosmjölk men inte mer än 2 dl för den ska inte vara rinnig. Pressa saften från en halv lime och mixa igen. Häll sedan över till ett glas och häll i granola tills det inte får plats med mer. Toppa med några blåbär och så är du klar!

Bikini bae

I sommar blir det snyggt med lysande neonfärger, volanger och bohemisk crochet ♡ Jag har valt ut mina favorit badkläder som ni kan ta del av här på bloggen! :-) Vilken bikini/baddräkt kommer ni använda mest i sommar? Min triangl kommer definitivt bli top 3!
 
Kandia // POPPY - WIZZ FIZZ // Ruffle
 
Ruffle // Double Print // Ruffle
 
 

pre summer selfies

God kväll alla sötnosar! ;-) ♡ Det har varit supervarmt i 2 dagar nu här nere i skåne och jag hoppas verkligen att det håller i sig denna gången. Förra veckan var det ju sjukt varmt i någon dag, typ 25 grader! men helt pötsligt gick det ner till 1 grad :-( Men har testat en sommarklänning som jag beställt hem för ett tag sen nu när det varit så varmt, om det håller i sig så kommer det bilder ☆ Vilket vi hoppas på! Jag har märkt att jag inte tar lika många selfies under vintern som jag gör på sommaren eftersom min mobil är helt full av dom just nu på bara 2 dagar, måste bero på att solen kommer fram och man blir gladare ♡
 

Sanne Alexandra trenchcoat

 
 
 
 
Trenchcoat HÄR
 
I förrigår hämtade jag världens finaste trenchcoat på posten! Jag är inte superlång så jag kan oftast inte ha kappor för att det ser ut som jag går runt i ett täcke eller liknande. Men sen hittade jag denna ♡ Jag kan inte ens minnas hur länge jag letat efter en kortare, så jag är otroligt glad just nu :-) och yes, jag är på Ikea i dom två sista bilderna ;-D Satt vid en av Ikeas nya barnleksaker där man skulle fånga så många äpplen man kunde, jag fattade ingenting haha. Hoppas barnen gör det bättre än jag! :-)

Inlämning och prov

Det var några dagar sen jag gjorde ett inlägg, opps :-) Jag har inte gjort något speciellt som är värt att blogga om, har bara varit med kompisar och gymmat sedan pluggar jag till ett naturkunskapsprov som är på fredag. Jag har inte ens börjat med svenska inlämningen som också ska vara inne då, omg help me! Jag vill inte ens tänka på vad som kommer nästa vecka haha ♡